tiistai 6. lokakuuta 2009

Työkaluja omaan käteen .....

Olenkin kertonut tuolla aikaisemmin, että käytimme paneelien laittoon kahta naulainta, kummallakin oli oma niin isännällä kuin minulla. Ja kyllä oli nopeaa paneelien kiinnitys, kun niitä yhdessä paukuttelimme paikoilleen.

Nyt viikonlopulla isäntä rupeaa sanomaan, että minä saisin toisen akkuporakoneen, hänellä on niitä kaksi. Otanko minä sen? Voinhan minä sen ottaakin, vastasin. Mitä ihmettä minä sillä teen, ajattelin mielessäni. Jossain välissä lahjaporakonetta yritettiin panna käyntiin, eihän se käynnistynyt vaikka akku oli ladattu. Aikansa sitä siinä käynnisteltiin, ja samalla sain oppia missä on käynnistys, missä peruutus, miten poranterä pannaan paikalleen ..... ja olikohan siinä muuta ..... ???? Lopulta porakone käynnistyi, ja sain ohjeet, että käynnistele sitä aina välissä. No joo, voihan sitä käynnistellä kun katsoo televisiota!

Olin aivan yllättynyt, että mistäs nyt tuulee kun kaikki ruosteiset sahat, akkuporakone, joka on epävarma käynnistymään, rullamitta, joka mittaa vain kahteen metriin, annetaan minulle noin vain. Uusiin en saa sattua ..... niinkuin minulla nyt olisi halujakaan niitä ruveta kopeloimaan. Ei silti, hyvin minä olen ruosteiselle sahalla pärjännyt, rullamittaankaan ei ole tarvinnut enempää metrejä, ja eiköhän tuo porakonekin toimi ..... jos ei niin nakkaanpa sillä vaikka vesilintua! Ainoa mikä 'pitäs' varmasti toimia, on tuo paineilmanaulain, joista toinen on minun käytössä .... surku vain, että minulla ei ole paineilmakompressoria ..... milloinkahan minä sen saan ;D

4 kommenttia:

Nina kirjoitti...

Vai olet saanut kaikenlaisia työkaluja ihan omaksi asti :)
Kyllähän naiseltakin rakennushommat porauksineen ja sahauksineen sujuu, puhumattakaan naulauksesta. Naulain on kätevä peli etenkin kattopaneelien laitossa.
Nyt vain alat keksimään lisää käyttöä koneillesi ja rakentelet kaikkea tarvittavaa mökille :)

Rahkasammal kirjoitti...

Nina; Luulen, että sain tuon poran juuri sen takia, että isäntä voi sanoa, että tee itse tarvittavat poraukset .... kun sinulla niitä työkalujakin on ;D .... mutta kyllä minä noille käyttöä keksin kunhan aika kuluu .... naulaimen käytönkin opin alta aikayksikön ;D .... yhden kerran ammuin sormeen, mutta ei mennyt luuhun ;D

Marjatta kirjoitti...

Ai niin paineilmakomressori puuttuu.Kipaseppa minulta lainaan niin saat heti."Älä satuta sahalla itseäsi vai työkohdetta".Kyllä naisillakin ne rakennushommat hoituu,mutta minulla tökkii nuo paperiasiat pahankerran.Kun ei ole tarvinnut se eteen tehdä.

Rahkasammal kirjoitti...

Marjatta; Kyllä naistenkin käsissä työkalut pysyy! Kunhan eivät ole liian painavia, silloin ei kyllä kiinnosta! Noissa paperihommissa se aika vasta kuluukin ;D