keskiviikko 23. kesäkuuta 2010

Sulle mulle ..... sulle mulle......

Sijoitan jutun tänne, koska tämäkin kuuluu Rahkasammaleen tapahtumiin.
Eron sattuessa yhtenä toimenpiteenä on ositus ts. yhteinen omaisuus on jaettava ... sulle mulle ... sulle mulle. Tavaran jako on yritettävä hoitaa fiksusti ja tasapuolisesti, ja mahdollisimman valmiiksi aviopuolisoiden kesken, ennenkuin lakimies tekee virallisen osituspaperin.

Jako oli ajankohtainen meilläkin. Oli kompressori, aggregaatti, ajopelejä ym. ym. kamaa, jota mökin rakennushommiin oli tarvittu ja tarvitaan. Toinen osapuoli luetteli mitä hän ottaa mukaansa, oli hän sen ostanut tai muuten vain on tavaraan kiintynyt. Tilanteesta tuli surkuhupaisa. Otan kompressorin, peräkärryt ja aggregaatin ja ne laudat, jotka ovat pressun alla, tuli luetteloa, sinä saat pitää pöytäsirkkelin ja klapikoneen. Mihin sinä kompressoria tarvit, mökillähän sille on käyttöä siellä sitä tarvitaan, sanoin. Hän sen nyt ottaa. En malttanut olla letkauttamatta, että onhan siinä kaveria sängyn viereen, jos muuta ei ole.

No tilanne eteni, kirjoitin jaettavia tavaroita samantien muistiin. Mitä sinä kirjoitat? Kirjoitan sovitut asiat, ovatpahan listattuina kun lakimies tekee lopullisen osituksen. Käy lista läpi niin näet itsekin mitä siihen kirjoitin. Kysyin mihin hän ne laudat käyttää vai onko hänellä jo ostaja niille. Aikoi myydä. Ne laudat oli ostettu grillikotaa varten joskus aikoja sitten. Muistat kai, että mökiltä ei mitään myydä, ennenkuin ositus on saanut lainvoiman, sanoin.

Miten sinä aiot saada mökin valmiiksi, mies kysyy! (Kun minä vien kompressorin, aggregaatin ja peräkärryt) Olin jossain vaiheessa sanonut, että mökkiä ei panna keskeneräisenä myyntiin vaan minä lunastan mökin itselleni.

Asiat saatiin käsiteltyä loppuun. Olin todella turhautunut, olisin tarvinnut kompressorin ja peräkärryt, aggregaattia en niinkään koska mökillä on sähköt. Nuo kaksi ensimmäistä olisi voitu jakaa muulla tavalla, tarpeen mukaan. Mies lähti matkoihinsa ja itse istuin pitkän tovin aivan hiljaa .....! Sitten nosti tilanteen koomisuus hymyn ja lopulta tuli nauru kun kuvittelin miestä ajelemassa Kannonkosken keskustassa peräkärry lastattuna laudoilla ja siinä samassa kuormassa keikkui aggregaatti ja kompressori.

2 kommenttia:

Pajupirtin Kaisa kirjoitti...

Hymööri sulla näyttää kuitenkin kukoistavan, ihanaa. Jäihän klapikone, ei tule vilu kun on kone millä tehdä puita.
Nyt hihat heilumaan ja juhannuksen viettoon.
Kesälomaterveisin Kaisa

Rahkasammal kirjoitti...

Sanoppa muuta, hyvä se on klapikone olla :))))
Oikein mukavaa juhannusta teille sinne Pajupirttiin ja nauttikaa lomasta :))