lauantai 3. heinäkuuta 2010

Olenko minä ollut väärällä alalla?

Päivällä tuli mieleen, että olenko minä tehnyt elämäntyöni väärällä alalla. Tarkemmin mietittyäni tulin siihen tulokseen, että kyllä minä oikealla alalla olen ollut, pidin graafisesta alasta.

Tämä uusi virka, jonka otin omasta tahdostani, tarkoitan tässä nyt mökin loppurakentamista ja valmiiksi tekemistä, on todella mielenkiintoinen. Ja ennenkaikkea sen suunnittelu. Töihin kyllä osallistun, mutta ammattimiehet ja alaa osaavat saavat muuten tehdä työt, en niihin sekaannu.

Sanoin tuolla jossain aikaisemmassa postauksessa, että työkalut olivat lähteneet menijän matkassa. Kompressori, naulaimet, hiontalaitteet, jiirisaha ym. ym. ne ovat poissa. Mutta ei hätiä mitiä, päivällä kävin ostamassa jiirisahan, viimeistelynaulaimen, hiontalaitteen. Kompressoria en vielä ostanut, vaan haen sen ensi viikon alussa. Se saa olla ns. viimeistelykompressori, en tarvi mitään kallista ammattikäyttöön tarkoitettua laitetta. Samoin ovien tilaus on alustavasti sovittu. Viikonlopulla käyn pojan kanssa mittomassa oviaukot, lattiapinta-alat ym. Ostan sitten kunnollisen terävän sahan, sitä minulla ei vielä olekaan :) tai sellaista ei minun annettu koskaan käyttää .... aina noita ruostuneita ja tylsiä rauskoja ..... kyllä oli surkeaa, hih hih.

Muuten huomasin yhden asian. Minulla ei ole vetokoukkua autossa, eikä minulla ole pientä E:tä ajokortissa, enhän minä noilla peräkärryillä olisi mitään tehnytkään. Hyvä kun vei niin minun ei tarvi maksaa niistä muitakaan maksuja :))

2 kommenttia:

Marjatta kirjoitti...

Minun mielestä et ole tällä hetkellä väärällä alalla.Sinullahan sujuu kaikenlaiset työt kuten, rakennusproktiin hankkimiseen käytettävä materiaalin ja työtarvikkeiden hankkiminen sekä suunnittelutyö.Siitä aikaisemmasta alasta jota teit ansiot on toinen asia.Lapsuus ja nuoruusvuosien varrelta tuntien sinut.Olit "tsämppi" joka asiassa.Ei muuta kuin tseppiä jatkossakin.

Rahkasammal kirjoitti...

Kiitos Marjatta. Mitäpä tuohon lisäisi ,hih hih!!!