maanantai 20. syyskuuta 2010

'Nyt keksin .... kadotan itseni !'

Lueskelin tuossa aikaisempia postauksia, ja asia mikä pisti silmään oli tuo eroprosessin hinnan jakaminen, josta olin miehelle sanonut.
Sitä ei sovittu, että minä sen yksin maksan. Toisinsanoen minun ei olisi tarvinnut maksaa siitä mitään, koska mies itse ilmoitti, että 'tulee paremmin toimeen kun lähtee omiin leipiin'. Hänhän se tästä lähti näyttämään miehistä egoaan ja hänen olisi pitänyt se ero hakea ja maksaa, mutta milläs persaukinen mitään maksaa. Työpaikasta ei tietoakaan, kun 'joku' oli neuvonut sanomaan itsensä irti aikaisemmasta työpaikasta.

Kun minä sitten panin eron vireille, ja hain ositus- ym. paperit niin tämä sanomaan, että mitä sinä lakimiestä siihen käytit kun on noin kallis. Hänen mielestään jako olisi pitänyt sopia meidän keskenään ja vielä odottaa, ennenkuin sitä eroa haetaan. Miksi? Enkai minä nyt mukana rupea roikkumaan ja odottamaan milloin herra saa päähänsä lähteä. Lisäksi osituksessa oli mökki ja tontti, niin tottahan paperien laatimiseen lakimies tarvitaan ja sehän maksaa.

Konstit ne on hälläkin, kadotti itsensä. Osoitetiedot on pannut salaisiksi? Eihän normaalin rehellisen ihmisen sitä tarvi tehdä? Ei voi muuta kuin päätellä, että kiertääkö tuota vaatimaani eroprosessin hinnan puolikasta, mitä kyllä epäilen vai pakoileeko liian laajaa 'tuttavapiiriä'? Kunhan tuo toisen erohakemuksen lähettämisen aika koittaa, niin siihen on pantava toisenkin osapuolen osoitetiedot. Ilmoita irtolaiseksi, minulle sanottiin, kun tuossa yhtenä päivänä osoitetietojen puuttumista pähkäilin. Toisaalta minulle on aivan sama missä on ja mikä osoite, laskunsakin olen heittänyt roskikseen ja heitän vastakin .... niille on osoite tiedossa!

Ei kommentteja: